|
|
It is currently Wed Dec 30, 2009 9:14 pm
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
|
Welcome to <strong>Poni-Haka</strong>.
You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>! |
| Author |
Message |
|
sonja
|
Post subject: Misty Rose "Misty" Posted: Tue Feb 26, 2008 1:13 pm |
|
|
|
Hei.
Minä vuosina Misty oleskeli Poni-Haassa? Itse en ole käynyt PH'ssa, mutta tunnen Mistyn muuten vain. Oli minulla vuokralla 9 kuukautta elokuu 06 lähtien kesäkuuhun 07 asti. Oli josain vaiheessa ylläpidossa Nokialla, mutta siirtyi sitten ylläpitoon Loimaalle. Pitäisi tulla vielä omistajalleen tänne Euraan.
Hyvissä voinneissa se ainakin oli noina aikoina kun oli täällä, nykyäänkin toivottavasti, vaikka kuulumisia en ole kuullut.
Kiva poni oli minusta, mutta mitä näitä sivuja selailin, niin teistä PH'laisista ei oikein kukaan ole jäänyt kaipaamaan Mistyä, muistatteko edes sitä? Kukaan ei ole ratsastanut sillä ekoja kertojaan ym, oliko se niin hirveä sinä aikana, vai millainen oli? Ja miten kauan PH'ssa Misty asusteli?
|
|
| Top |
|
 |
|
nanu
|
Post subject: ... Posted: Tue Feb 26, 2008 3:41 pm |
|
 |
| Site Admin |
 |
Joined: Sat May 26, 2007 7:46 pm Posts: 352 Location: Helsinki
|
Se miksi Mistyä näissä keskusteluissa ei näy, johtuu varmaan siitä että mistyn aikaisia hoitajia on enää ihan muutama.
Itse olen hoitanut melkein neljä vuotta ja poni-haan mittapuun mukaan se on jo paljon. Mistyä en silti kerinnyt tuntea, mutta juttuja kuullut paljon... 
_________________ Admin
|
|
| Top |
|
 |
|
hoohani
|
Post subject: Posted: Tue Feb 26, 2008 5:55 pm |
|
|
|
mä menin mistyllä joku pari kertaa, en kyllä sillon hirveesti tykänny siitä mutmut olin kyl aika pieni, tosi nätti ja söpöli se kyllä oli/on !
_________________ HALIFAKS + SISSI
|
|
| Top |
|
 |
|
Annis
|
Post subject: Posted: Tue Feb 26, 2008 8:45 pm |
|
Joined: Wed May 30, 2007 8:28 am Posts: 44 Location: vantaa
|
Heei, mä muistan Mistyn hyvinkin!  Kiva poni, menin sillä tosi paljon kun muut meidän ryhmäläiset ei halunnu  Eihän se mikään kovin helppo poni aloittelijoille ollu, vaati päättäväisyyttä koska ties kyllä millon on tilaisuus jekuttaa ratsastajaa. Mutta tosi osaavahan se on ja kiva ratsastaa kun sai menemään
Kiva kuulla siitäkin jotain! Siitä en tiedä milloin Misty Poni-Hakaan tuli, mutta muistelisin että se ois lähteny joskus 2002(?).
_________________ Gabrieli<3
|
|
| Top |
|
 |
|
Riia De Janeiro
|
Post subject: Posted: Wed Feb 27, 2008 9:34 am |
|
Joined: Sun Jun 24, 2007 1:14 pm Posts: 5 Location: Hellcity
|
Voin veikata että kukaan ei ratsastanut sillä ekoja kertojaan...
tosi kiva poni kyllä, kauniskin kun mikä.
|
|
| Top |
|
 |
|
Titts
|
Post subject: Posted: Wed Feb 27, 2008 11:41 am |
|
|
|
Menin täsmälleen yhen tunnin, enkä oikeen tykänny. Vähän kuskaili mua. Lähti muistaakseni 2003 keväällä.
_________________ Hopean Unelma♥ Amigo Too♥ † Sissi♥ 2001-2009 R.I.P Priska♥ † Kallisto♥ 2001-2008 R.I.P Weer Ginet♥ Celtas Quitiara♥ Show Me Colour N♥ Marble Ranger GER♥
-ponien hoitajavastaava
|
|
| Top |
|
 |
|
sonja
|
Post subject: Posted: Wed Feb 27, 2008 3:58 pm |
|
|
No kertokaas jotain juttuja siitä, olis hauska kuulla mitä hauskaa se siellä on keksinyt. (:
Tosiaan minulle tullessaan oli laiska kun mikä, mutta kun alettiin tuntemaan toisemme niin kyllä se siitä. :) Esteitä sen kanssa oli kiva pomppia, mutta jonkun selkä vamman takia ei voinut kauhean korkeita hyppiä. (oliskohan joskus loukannut selkänsä). Mutta tosiaan tuon 9kk aikana varmaan tipuin siltä 20 kertaa, oli se sitten semmonen.. :)<3
Lopuksi meillä alkoi menemään paremmin, ja alkoi vauhtiakin löytymään. :) Välillä kentällä innostu vähän kuskailemaan minua pukkien kera, mutta kyllä se siitä. Maastossa se useammin harrasteli noita ryöstäytymis kohtia, ja kun yritti pysäyttää niin pukkeja vaan. :D
Mutta maastossa kyllä oli kiva kaveri, kunhan vaan pystyi lähtemään yksin sen kanssa maastoon. Välillä ei halunnut lähteä tallilta tielle eteenpäin, mutta sitten peruutettiin pitkä tovi niin jopahan maistuikin eteenpäin meno, sen peruutus operaation jälkeen ei kenkkuillut maastoon lähtöä. Maastossa oli kivempi ratsastaa Mistyn kanssa yksin, kun aina kun oli kaveri mukana oli vähän liikaa vauhtia, olikin sitten edessä tai takana tai keskellä. Yritti ryöstellä ja pukitella koko ajan maastossa jos kaveri mukana, mutta kun meni yksin niin meni kuin unelma. Kivat askellajit ponilla, maastossa aina yleensä laukannostojen alussa lensi pari pukkia.
Mutta itse oon käsittänyt, et on tainnut olla aika kauhea poni Poni-Haan ajoilta, tai joku sanoi minulle niin, että oli poni lähtenyt Turkuun (?) uudelleen tapakoulutukseen.
Muuten, jos jollain olis Mistystä kuvia vanhoilta ajoilta, voiskos joku lähetellä niitä vaikka s-postiin? :) Olis kiva saada niitä.
soonja.-@hotmail.com
|
|
| Top |
|
 |
|
Annis
|
Post subject: Posted: Wed Feb 27, 2008 7:56 pm |
|
Joined: Wed May 30, 2007 8:28 am Posts: 44 Location: vantaa
|
Joo ei se koskaan mikään alottelijoiden lemppari ollu, enemmän siitä tykkäs vähän kokeneemmat poneilla kisaajat  Oli aika kenkku boksissa ja sit just teki sitä että lähti uralta yhtäkkiä kentän keskelle ja jäi sinne seisomaan. Ei hievahtanu sitten millään 
_________________ Gabrieli<3
|
|
| Top |
|
 |
|
Titts
|
Post subject: Posted: Thu Feb 28, 2008 7:34 pm |
|
|
|
Sen ainoon kerran kun ponilla menin, se ensin potkasi mua karsinassa (uhkaillessaan) ja sitten tunnilla ei mennyt. Pysähty uralle ja sitten kun lopulta sain liikkumaan niin juoksi edellisen kiinni ja sitten hidastin ja se pysähty ja lähtiessään liikkelle juoksi taas edellisen kiinni jne.
_________________ Hopean Unelma♥ Amigo Too♥ † Sissi♥ 2001-2009 R.I.P Priska♥ † Kallisto♥ 2001-2008 R.I.P Weer Ginet♥ Celtas Quitiara♥ Show Me Colour N♥ Marble Ranger GER♥
-ponien hoitajavastaava
|
|
| Top |
|
 |
|
jenska
|
Post subject: Posted: Fri Mar 14, 2008 4:59 pm |
|
|
|
mä aloin hoitaa -97 (en mistyä) ja misty oli jo sillon ollu jo jonkun aikaa et eiköhän se poni-haaas oleskellu lähemmäs 10 vuotta. ei tosiaan ollu mikään aloittelijoiden ratsu, mutta mukava ratsastaa jos sille päälle sattui. itse menin useinkin varsinkin esteitä.
|
|
| Top |
|
 |
|
Ede
|
Post subject: Posted: Sun May 25, 2008 11:24 am |
|
|
jenska wrote: mä aloin hoitaa -97 (en mistyä) ja misty oli jo sillon ollu jo jonkun aikaa et eiköhän se poni-haaas oleskellu lähemmäs 10 vuotta. ei tosiaan ollu mikään aloittelijoiden ratsu, mutta mukava ratsastaa jos sille päälle sattui. itse menin useinkin varsinkin esteitä.  hui, onko siitä niin kauan!
Mä en siis koskaan käynyt ponihaassa ratsastamassa, mutta olin aikoinani "koeajalla" Mistyn hoitajana. Ikää ponilla tais olla hätäseen 4-5 vuotta, eli just vast oli ratsastuskoulutus aloitettu. Ja voi jessus kun se vei mua ku litran mittaa, enhän mä pärjänny sille mitenkäänpäin  Muistan vieläkin kun vein sitä tarhaan (niin että kiersin koko tallin, jostain syystä) ja siinä just ennen tarhoja se sitten rynni kahden trailerin väliin niin että pääs kokonaan karkuun ku mähän kompastuin siinä renkaisiin
Joo, kovin lyhytaikaiseksi jäi mun hoitoura, vähän liian kelmi tapaus oli! 
|
|
| Top |
|
 |
|
monana
|
Post subject: Posted: Mon Aug 11, 2008 12:15 pm |
|
|
|
Oii, ihana Misty. Ratsastin sillä aika paljon Poni-Haka aikoinani. Oli ihan mun lemppari (heti Oskun jälkeen tietty).
|
|
| Top |
|
 |
|
hölttis
|
Post subject: misty Posted: Thu Aug 14, 2008 3:20 pm |
|
|
Misty oli kyllä ihan paras hoitaa ja ratsastaa. Menin sillä ekat kisat sillon joskus vuosia vuosia sitten.. ei kyllä hirveen hyvällä menestyksellä...  Ja kyllähän mä sitä vuosia hoitelin  Oi sitä onnen päivää ku sain mennä viel kerran mistyl vähä ennen ku se lähti sinne turkuun vaikka olin siirtyny jo hevosille.. Olihan se välillä vähän kiukku hoitaessa mut ei misty olis ollu misty ilman sitä
SITÄ PONIA ON TOSISSAA IKÄVÄ!!!! 
|
|
| Top |
|
 |
|
styby_fa
|
Post subject: Posted: Tue Sep 09, 2008 10:24 pm |
|
|
mä muistan myös mistyn, menin sillä muutaman kerran. oli aika hankala tapaus  varsinkin karsinassa oli ihan mahdoton.
|
|
| Top |
|
 |
|
Jenninen
|
Post subject: Mistyn entinen hoitaja täällä! Posted: Mon Jun 01, 2009 10:03 pm |
|
|
Moi!
Olipa jännää lukea juttuja Mistystä näin pitkän ajan jälkeen. Mä hoidin sitä monta vuotta Poni-Haassa ja se oli kyllä aivan ihana, niin hoitaa ku ratsastaakkin. Aloin hoitaa Mistyä aika pienenä (en nyt muista ulkoa vuosia, kun siitä on niin kauan) ja sitä ennen sillä oli ollu eräs hoitaja, joka oli sitä hakannu mun käsittääkseni aika paljon. Kavarilla päähän ja muuta....
Muistaakseni tää henkilö sai ihan jonku porttikiellon koko tallille myöhemmin... Misty oli silloin sitten kauhean äksy tietysti ja puri mua ihan kunnolla mahaan kerran ja potkasi polveen! Oi niitä aikoja... Mutta sitten ku sai sen kunnioituksen ja luottamuksen takas, se oli kyllä tosi palkitsevaa. Ymmärrettäväähän se oli että se ei tykänny ihmisistä.
Ja onhan sillä muutenkin luonnetta. Mutta upea poni mennä kun olin jo ite vähän pidemmän aikaa ratsastanukki. Hienosti meni peräänannossa ja mikä laukka! Se oli kun ois keinutuolissa istunu. Kerran ryösti mulla maastossa ja hyppäsi ihan sairaan ison kiven yli ja kunnon pukit sen jälkeen! Sitten tuli kuitenki nuuskimaan naamaa ku makasin maassa, että tais se jotenki musta välittää  Ei juossu karkuun ainakaan!
Misty on ainoa poni tai hevonen jota oon hoitanu, mutta sitä kyllä hoidin ku omaani. Ois kyllä kiva nähdä ponia vielä joskus.
Mistyn selästä vielä... Muistan, että sillä oli se kipeänä ja satulaa vaihdettiin joskus ym. Mulla oli tapana hieroa sen selkää niihin aikoihin. En sitten tiedä milloin sellainen vaiva on tullu, kun mäki oon sitä ajat sitten hoitanu. Voiskohan olla joku rakennevika?
Mulla on Mistystä kuvia, muttei valitettavasti koneella. Missähän päin se nykyään sitten asustelee?
|
|
| Top |
|
 |