It is currently Wed Dec 30, 2009 9:01 pm

Welcome
Welcome to <strong>Poni-Haka</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hoitajaratsastukset
PostPosted: Tue May 29, 2007 9:24 pm 

Usein kuulee, että kymmenestä talutuksesta saa hoitajaratsastuksen. Talutan viikossa noin 2.5 tuntia, eikä noita ratsastuksia juuri satele.. Pitääkö talutukset itse laskea ja kun tuntuu taluttaneensa tarpeeksi, pitää mennä kerjäämään ratsastuksia opettajilta? Ei ne ainakaan yleensä oma-aloitteisesti niitä mulle järjestä, ja tuntuu hölmöltä mennä pyytämään niitä. Sama juttu?

Profile  

Post subject: Re: Hoitajaratsastukset
PostPosted: Tue May 29, 2007 10:47 pm 
Site Admin

prinssi<3 wrote:
Usein kuulee, että kymmenestä talutuksesta saa hoitajaratsastuksen. Talutan viikossa noin 2.5 tuntia, eikä noita ratsastuksia juuri satele.. Pitääkö talutukset itse laskea ja kun tuntuu taluttaneensa tarpeeksi, pitää mennä kerjäämään ratsastuksia opettajilta? Ei ne ainakaan yleensä oma-aloitteisesti niitä mulle järjestä, ja tuntuu hölmöltä mennä pyytämään niitä. Sama juttu?

Jotkut opettajat pitävät kirjaa ketkä ovat taluttaneet, mutta ei kaikki.
Itse nimenomaa pitää pitää kirjaa talutuksista, muuten ei koskaan pääse niitä ratsastamaan.
Rohkeasti vain jollekin opettajista sanomaan, niin muutkin tekee :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 29, 2007 10:48 pm 

Kyllä ehdottomasti kannattaa mennä sanomaan, ei sitä oikeen kukaan muukaan tarkasti pysty laskee.. rohkeesti vaan suu auki sillon kun ope on hyvällä päällä eikä oo kiire. ,)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 4:57 pm 

Ne on lähes aina kiireisii tai muuten vaan niit ei kiinnosta. Usein aika vaikeeta tavottaa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 30, 2007 10:29 pm 

kiinnostaa kinnostaa, ainaki välillä.. kuten sanoin, hyvällä päällä ja ei kiire/ ruokatauko.. Ja sit voi sanoo että sori kun häiritsen taukoa, olis nopea asia.. tms.. :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jun 05, 2007 4:14 pm 

juu se kysyminen pitää ajoittaa oikein tai muuten voi käydä huonosti! :D
noei. kyl mä ymmärrän jos maikat nyt ei haluu et ainool tauol joku tulee mankumaan jotai ridauksii, mut millon muullonkaa ne muka sit kysyis? puhelin päivystyksen aikanako? :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2009 9:09 pm 

Mut entä sitte, jos hoitaa pientä heppaa ja ratsastaa ite poneilla? Enhän mä ketään hoida, mut kysyin kummiski.

Boy&Veera, en unohda teitä

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2009 9:40 pm 

Hoitsuratsastuksen useimmiten annetaan poneilla. Itse ratsastan hevosilla, mut oon ollu ehkä yhdessä tai kahdessa hoitsuridassa hepoilla.

-ponien hoitajavastaava

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 13, 2009 4:26 pm 

Mut siis pitääks hoitsuratsastuksissa ratsastaa omalla hoitsulla? Oon ihan pihalla näistä, nii jos joku ystävällinen vois selittää tän jutun mulle...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 13, 2009 6:31 pm 

Siis hoitsuratsastuksia saa taluttamisesta. Noin kymmenen kertaa on aina yksi tunti.

Hoitsuratsastuksen voi saada kysymällä sitä joltain (poni)opelta. He sitten katsovat millon voisi tulla ratsastamaan. Joskus saa toivoa, joskus vaan annetaan joku.
Toinen tapa saada hoitsuratsastus on, jos joltain ponilta jää ratsastaja pois. Silloin otetaan usein hoitajia ratsastamaan. Ei tietenkään jos poneista on muutenkin pulaa, mutta jos kaikki menevät yhtä tai kahta niin aika usein otetaan. Usein näin pääsee ratsastamaan ponin hoitaja, mutta jos hoitaja ei vaikka ole taluttanut paljoa/on juuri ollut, voidaan ottaa joku muukin.
Ja siis niinkun sanoin, useimmiten hoitsuratsastuksen annetaan poneilla. Johtuen varmaan osittain siitä, ettei hevosilla tarvitse taluttaa, hevoset menee yleensä enemmän/rankemmin, jolloin esim. ratsastajan jäädessä pois hevosia vain vaihdellaan. Ja jos siis hoitaa hevosta, mutta taluttaa paljon, pääsee poneilla ratsastamaan.

Ja tää on niitä asioita jotka kyllä selviää sitten kun alkaa hoitaa. :) Ei oo kauheen monimutkanen juttu.

Joo, joku voi täydentää jos tulee jotain mieleen.

-ponien hoitajavastaava

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 13, 2009 8:51 pm 

Okei, kiitti:D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]